Wikia

Degrassi: The Next Generation (hernoemd Degrassi van het tiende seizoen) [1] is een Canadese tiener drama tv-serie die in de Degrassi universum, dat door Linda Schuyler en Kit Hood gemaakt in 1979.

Degrassi is de vierde fictieve serie in de Degrassi franchise, en volgt de kinderen van Degrassi Street, Degrassi Junior High en Degrassi High. Net als zijn voorgangers, Degrassi: The Next Generation volgt een ensemble cast van de studenten aan Degrassi Community School die geconfronteerd worden met diverse uitdagingen, zoals slecht zelfbeeld, peer pressure, kindermishandeling, seksuele identiteit, bende geweld, zelfverwonding, tienerzwangerschappen, drugsmisbruik, de dood, en een aantal andere zaken. De serie werd gemaakt door Linda Schuyler en Yan Moore, en wordt geproduceerd door Epitome Pictures in samenwerking met CTV. De huidige uitvoerende producenten zijn Schuyler, haar man Stephen Stohn en Brendon Yorke. De serie is gefilmd op studio Epitome in Toronto, Ontario, in plaats van op de echte De Grassi straat waar de franchise zijn naam ontleent. Een kritische succesfactor, Degrassi: The Next Generation heeft vaak ontvangen gunstige beoordelingen van Entertainment Weekly, The New York Times, en AfterElton.com. In de eerste jaren was het vaak het best bekeken binnenlandse dramaserie in Canada, en een van de meest gewaardeerde shows op TeenNick in de Verenigde Staten. In 2004, bijvoorbeeld, een episode kreeg iets minder dan een miljoen kijkers in Canada, en meer dan een half miljoen kijkers in de VS. In de afgelopen seizoenen hebben echter kijkcijfers begonnen te dalen. De serie heeft vele prijzen gewonnen, uit de Geminis, Writers Guild of Canada en Directors Guild of Canada en internationaal vanuit de Teen Choice Awards, Young Artist Awards, en de Prix Jeunesse. Filmmakers / acteurs Kevin Smith en Jason Mewes zijn fans van de show, en hebben gast starred in zeven afleveringen. De serie in première op CTV op 14 oktober 2001. In 2010, tijdens de negende seizoen, de serie verplaatst naar CTV jeugd-georiënteerde zus kanaal, MuchMusic, en het tiende seizoen betekende een verandering in de productie-stijl die zag de serie uitgegroeid tot een telenovela, een dagelijkse soap. De eerste helft van het seizoen 12 20 afleveringen uitgezonden in de eerste vijf weken, en ging in première op 16 juli 2012. 298 afleveringen zijn uitgezonden vanaf oktober 12, 2012, en de twaalfde seizoen is in voortzetting van de productie. De serie is syndicated op kabeltelevisie en afleveringen zijn beschikbaar op dvd en in de nieuwe media formats downloaden van Puretracks, de iTunes Store en de Xbox Live Marketplace. Internationaal, Degrassi: The Next Generation is zeer succesvol gebleken in de VS, waar het wordt uitgezonden op kanalen zoals TeenNick, MTV, en ABC Family, maar ook als uitgezonden in 140 landen.